Schets proces
RCN Vakantieparken heeft 18 parken op de mooiste locaties in Nederland, Frankrijk en Duitsland. We analyseerden de identiteit zoals die op dat moment was. We wilden het geheel warmer maken, minder kinderlijk en meer van deze tijd. De opdracht was om in ieder geval om elementen uit de natuur terug te laten komen omdat die altijd de basis hebben gevormd van RCN.
We besloten de natuurlijke elementen te verbeelden op een organische maar ook abstracte manier. We begonnen met experimenteren: vanuit verschillende cirkels ontstonden een blad en een golf. Door de zon kleiner te maken en in de uitsparing te plaatsen ontstaat een unieke vorm. De kleuren maken het warm en positief.
Bouwstenen
RCN had niet alleen maar een nieuw logo nodig maar meer een modulair systeem van elementen dat overal op toe te passen is. Verschillende elementen uit het logo kunnen ook apart van elkaar gebruikt worden om nieuwe, afwisselende maar wel herkenbare composities te creeeren.
Grote operatie
Zoals je je kunt voorstellen met 18 vakantieparken zijn er honderden uitingen die aangepast moeten worden. Hieronder een selectie van uitingen verdeeld in 3 categorieen: print, digitaal en signing.
Een nieuwe identiteit betekent een hoop verandering. Om een aantal printvoorbeelden te noemen: briefpapier, visitekaartjes, stickers, bonnetjes, kaarten, flyers, banners, pasjes, tasjes, advertenties, plattegronden en een nieuwe ZCard voor alle parken.
Submerken
RCN heeft een aantal secundaire merken onder RCN hangen. Deze hebben een eigen logo die we ook in nieuwe stijl hebben omgezet. Ze organiseren bijvoorbeeld kerkmissen op de parken (RCN Vakantiekerk) en ze hebben een loyaliteitsprogramma (RCN Vrienden Voordeel).
Digitale middelen
Wat betreft digitale middelen hebben we de website, app en de nieuwsbrief onder handen genomen. Ook hebben we templates voor alle social media platformen gemaakt en een digitale handtekening.
Parksigning
Op alle 18 parken moest ook nieuwe signing komen. Denk aan vlaggen, welkomstborden, wegwijzers, accommodatienamen en nummers en alle andere borden die op de parken voorkomen.
Portfolio © 2023 by Mandy Cobussen