Verouderde website
Het succesprogramma ‘Heel Holland Bakt’ is inmiddels alweer toe aan het 10e seizoen. Het van oorsprong Engelse format zit qua design ook enigszins vast aan hun vormgeving. In de tent en op televisie wordt daar ieder seizoen rekening mee gehouden maar de website was al jaren hetzelfde. Deze voldeed qua look & feel en qua functionaliteiten niet meer aan deze tijd. Tijd voor een redesign dus!
De doelgroep
De doelgroep van de site is bestaande en potentiële fans van Heel Holland Bakt die honger hebben naar meer. De website bevat niet alleen content over het programma maar het is ook een platform om inspiratie op te doen voor wat je komend weekend gaat bakken. Er staan dus ook heel veel recepten op. Idealiter gaan de bezoekersaantallen omhoog omdat meer mensen de site weten te vinden als inspiratiebron.
Strategie
We hebben eerst de site geanalyseerd en een nieuwe structuur gemaakt door middel van wireframes. De site is opgedeeld in recepten, bakken en het programma. In het recepten gedeelte zijn meer manieren toegevoegd om te filteren en we hebben goed zichtbare categorieen gemaakt. Wat betreft het design hebben we de nieuwe kleuren en vormgeving van de tent als uitgangspunt gebruikt maar dan in een digitale omgeving.
Design keuzes
Belangrijk in onze design keuzes is het home made gevoel. Het hoeft allemaal niet te clean met bakken wordt je ook vies. Kruimels, meel en bordjes met chocoladeresten horen er ook bij. Ook de doodles dragen bij aan het home made gevoel. Samen met de frisse fotografie van bijvoorbeeld fruit en noten krijg je instant zin om te bakken.
DEVELOPMENT PROUD NERDS