HTRAB-2_grey
KONINKLIJKE JUMBO B.V. | BOARDGAME DESIGN

Plan de ideale bankoverval

Hoe zorg je ervoor dat jouw spel opvalt tussen alle andere? 

How-to-rob-a-bank-token-jumbo-games-mandy-cobussen-graphic-design

Redesign voor de Europese markt

De spellenfabrikant Jumbo Games koopt buitenlandse spellen op om ze op de Europese markt te verkopen. Zo ook het Amerikaanse bordspel 'How To Rob A Bank'. Het enige probleem was dat ze het design van het originele spel te gelikt en te serieus vonden voor het Europese publiek. Ze vroegen Studio MiNSK om het hele spel te redesignen.

Als uitgangspunt voor het ontwerp hebben we de 'blueprint' genomen, als metafoor voor het plan van de overval dat je in het spel gaat opzetten. We besloten dat de doos onderdeel van het spel kon worden door deze als de bank te laten fungeren.

How-to-rob-a-bank-game-blue-jumbo-games-mandy-cobussen-graphic-design
How-to-rob-a-bank-boxes2-jumbo-games-mandy-cobussen-graphic-design

Opvallende kleuren

Om op te vallen in een spellenschap vol met drukke verpakkingen die allemaal om aandacht schreeuwen besloten we om voor een grafische aanpak te gaan met simpele vormen en heldere kleuren.

De blueprint gecombineerd met de primaire kleuren en strakke grafische stijl van de speelkaarten zorgt voor een moderne en frisse uitstraling. Het design spreekt zowel kinderen als volwassenen aan.

How-to-rob-a-bank-cards-blue-jumbo-games-mandy-cobussen-graphic-design

MOTION DESIGN & 3D: BAS DUMOULIN

Spelregels

De spelregels kun je uitvouwen alsof het de plattegrond van de overval is in plaats van dat het gewoon een normaal boekje zou zijn. De pijlen geven de leesrichting aan. Op de achterkant is een quick guide te vinden om snel de meest belangrijke regels te kunnen vinden.

How-to-rob-a-bank-gamerules2-jumbo-games-mandy-cobussen-graphic-design
Social-media-LinkedIn-Mandy
Social-media-Pinterest-Mandy

Portfolio © 2020 by Mandy Cobussen