Jakop Ahlbom Company is het mimegezelschap van regisseur Jakop Ahlbom. Het gezelschap maakt fysiek beeldend theater en is uniek in zijn soort, door zijn mix van mime, dans, slapstick, live muziek, special effects en vervreemdende, poëtische elementen. De vaak woordeloze voorstellingen zijn toegankelijk voor een groot, divers en internationaal publiek.
We zijn gestart met strategie sessies. Waar staat het gezelschap voor en wat vinden ze belangrijk? Hoe willen ze zichzelf verbeelden?
Na verschillende schetsrondes kwamen we op een grid waarin de typografie het verhaal vertelt van muziek, beweging en ritme. De letters staan symbool voor de individuele acteurs die samen een choreografie doen. Daarnaast weet je niet precies hoe je het logo moet lezen, iets dat vervreemding oproept.
ART DIRECTION TJAKO DE WEERD | MOTION DESIGN MARK BAKKER
Typografie wordt gecombineerd met rode punten in hetzelfde grid als het logo. Samen illustreert de stijl het illusionisme dat in veel van Jakops voorstellingen een grote rol sopeelt. Verschijnen en verdwijnen. Dingen van verschillende kanten bekijken. Zowel fysiek als conceptueel.
De website is de belangrijkste marketing tool van het gezelschap. Waar de drecte en emotionele verbinding met het publiek in het theater tot stand komt, is JAC's online aanwezigheid gericht op de praktische kant.
We hebben de site geanalyseerd en bekeken wat de belangrijkste onderdelen zijn zoals de agenda, ticket verkoop, informatie over de voorstellingen etc. Deze onderdelen moeten dan ook goed vindbaar zijn op de website. Daarnaast moet de website ook aansluiten bij de huisstijl en het algehele JAC gevoel.
Portfolio © 2020 by Mandy Cobussen