The Purest Advice is een consultancy & management bureau, opgericht door Athar Husain Khan, dat opereert in een wereld die voor grote uitdagingen staat. Men levert door middel van een eerlijke, zakelijke en professionele aanpak reële oplossingen voor vraagstukken waar niet alleen klanten mee kampen, maar waar we ook de maatschappij mee kunnen dienen. Een inclusieve aanpak met een focus op economie, ecologie, mensenrechten en een toegevoegde maatschappelijke waarde.
In de eerste sessies hebben we het gehad over wat The Purest Advice is en waar het voor staat. Wat wil Athar vertellen met zijn identiteit? Vanuit deze gesprekken hebben we merkwaarden en visuele waarden geformuleerd. Merkwaarden die we onder andere gedefinieerd hebben: onafhankelijk, corporate en betrouwbaar terwijl visuele waarden bijvoorbeeld connectie tussen oost en west en subtiliteit zijn.
Met deze kennis in ons achterhoofd zijn we begonnen met schetsen om te onderzoeken hoe we deze ideeën kunnnen omzetten in een visuele identiteit. We onderzochten verschillende richtingen, zie hierboven, van letterlijke ideeën tot meer abstracte voorstellen.
Een van de belangrijkste visuele waarden was puurheid. Als je dit vertaalt naar typografie kun je jezelfd afvragen: wat is de meest pure vorm van een letter? Wat is het belangrijkste? Waar is de grens van wat nog leesbaar is? In het geval van The Purest Advice hebben we de drie letters TPA gebruikt in hun meest pure vorm.
Waar we in de typografie minimalistisch gaan mocht het qua kleur meer uitgesproken. Een niet alledaagse combinatie. De kleur roze gaat van 100% naar 60% omdat de T het kleinst is en de A het grootst.
ART DIRECTION TJAKO DE WEERD
Portfolio © 2023 by Mandy Cobussen